1996. gadā kādā no Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas klasēm aiz garlaicības sāka veidoties dažādi vairāk vai mazāk muzikāli grupējumi. Iesākumā bija Radio Sexons Dj Tankista vadībā, kā arī grupa Take Me. Drīz pēc tam radās arī formējums Territorial Pissings 7 cilvēku sastāvā, kuri pamazām sāka no grupas sastāva atkrist. Pašos pirmsākumos grupai nemaz nebija neviena mūzikas instrumenta, un tas nenoliedzami ietekmēja grupas dalībnieku muzikālo domāšanu arī turpmāk. Divu gadu laikā šī grupa ierakstīja 6 kasetes ar visdažādākajām dziesmām (arī kvalitātes ziņā). Kā interesantāko varētu izcelt 1997. gadā tapušo maxi-singlu Trax Tips, kā arī mūziku pašu veidotai filmai par indiāņiem Šķībā Acs. Paralēli mūzikai grupas dalībnieki veidoja arī dažādas filmas.
1998. gada 14. februārī trīs palikušie Territorial Pissings dalībnieki Modris Matisāns, Kalvis Kluburs, Edgars Anteins pieņēma grupā Mārtiņu Gaili, bet jau divas nedēļas vēlāk grupa izjuka pavisam. Tās vietā radās divi veidojumi: Modris ar Mārtiņu sāka darboties divatā ar nosaukumu Zip Code, bet kā otra daļa 1998. gada 1.martā radās grupējums Skrīveri ar devīzi “Tauta mums nekā nevar padarīt, jo mēs esam Skrīveri” un pašu izveidotu hierarhiju.
Par Augstākās pakāpes skrīveri kļuva Edgars Ze Marija Da Anteins, kurš teica visas oficiālās runas. 1.pakāpes skrīveri, kas faktiski arī kļuva par Skrīveru mūzikas autoriem, bija Modris Matisāns un Kalvis Kluburs. 2.pakāpes skrīveri bija Dans Krūmbergde III Briesmīgais, menedžeris Oskars Segrums De Civjor un fankluba vadītāja Anda Ķīse Van Der Andona. Tālāk sekoja necilāku pakāpju skrīveri.
Skrīveri bez mūzikas piekopa arī citādākas aktivitātes, piemēram, novusa spēlēšanu, savdabīgas fotosesijas, piedalīšanos astronomijas nometnēs. Viņi arī veica ar kājām garas distances starp dažādām pilsētām. Par leģendārākajiem galamērķiem kļuva Rucava, Sigulda, Cēsis, Zvārtas iezis, Dobele. Vasarā visdažādākajās vietās tika ierakstītas dziesmas – bez dzīvokļiem tas notika, piemēram, Gulbenes rajonā uz kāda lauku tilta vai Burtnieku skolā, astronomijas nometnes laikā.
Skrīveru mūzika joprojām bija eksperimentāla, tomēr jau klausāmāka, ne tik haotiska un bērnišķīga kā Territorial Pissings. Skanējums pamatā balstījās uz elektriskās ģitāras pielietošanu, vairākiem vokāliem, taustiņiem, kā arī dažādu skaņu un trokšņu izmantošanu.
Ieraksti vainagojās ar 1998. gada. 18. septembrī pašu izdotu albumu kasetes formātā Ironijas Subsīdija, kurā esošā dziesma Būtībā Man Vienalga vēlāk transformējās grupas STandART dziesmā Seven Times. Lai gan Modri un Kalvi vairāk interesēja eksperimenti ar ierakstiem, tomēr atbalstītaju spiediens pēc albuma iznākšanas darīja savu. 1999. gada pavasarī sākās Skrīveru koncerti, kuros kā tehniskais palīgs tika pieaicināts Kalvja radinieks Edmunds Fadiņš jeb Dj Momentz.
Koncertos Skrīveri uzstājās ar grimmētām sejām un izmantoja pašu veidotus video materiālus, kas tika demonstrēti no televizoriem. Ieviesās arī tradīcija katram koncertam dot savu nosaukumu. Sīkāku Skrīveru pasākumu aprakstu lasiet pasākumu sadaļā.
Paralēli koncertiem notika akustiska dzīvā albuma Das Truša P. ieraksts, taču tas netika pabeigts un lielākā daļa ierakstīto dziesmu pazuda.
Skrīveru otrā albuma Basturma ierakstā pirmoreiz tika izmantots kompjūters, kas dažas dziesmas arī iznīcināja. Vairākas albuma dziesmas pēc gadiem nonāca arī STandART repertuārā – Mans Svētums, Lielās Atlaides, Ze Amols (Gadatirgus / The Wonderful Fair), 61. Kopumā ar albumu, kas tika prezentēts 1999. gada jūlijā, Rumbulas tirgū, gan grupa, gan atbalstītāji bija apmierināti. Tiesa, pēc koncerta Rumbulā nesaskaņas starp Modri un Kalvi kļuva pārāk lielas, lai būtu iespējama turpmāka sadarbība. Šajā laikā aktīvi sāka attīstīties otra Modra grupa Zip Code.
Nākamreiz Modris un Kalvis sadarbojās pēc pusotra gada, kad Dj Momentz bija iesaukts pilnveidoties armijā – 2001. gada pavasarī tika uzņemta filma Marta Ausma. Tajā pārsvarā tika izmantota Depeche Mode, The Cure, Recoil mūzika, kas savienojumā ar attēlu radīja īpašu noskaņu. Taču speciāli filmai tika sacerēta arī jauna Skrīveru dziesma – Ausmas Dziesma. Marta Ausmas uzņemšanas laiks atstāja spēcīgu emocionālu iespaidu uz abiem skrīveriem.
Filmas montāža tika pabeigta kā plānots, taču radās problēmas ar mūzikas ieskaņošanu. Tādēļ filma vairākās vietās tika prezentēta īpaši – ekrāns tumšā telpā ar svecēm, mūzika no diviem CD atskaņotājiem tika atskaņota un zibenīgi mainīta uz vietas, pāris ainas tika ierunātas un Ausmas Dziesma tika izpildīta dzīvajā.
Pēc skaitliski lielākās filmas skates 2001. gada augustā, Jelgavā, klubā/dārzā Gunaspirts notika arī līdz šim pēdējais Skrīveru koncerts, kurā iezīmējās STandART sākotnējais skanējums. Vēlāk tikai Modra Matisāna trūkuma dēļ, kurš bija neatņemama Skrīveru sastāvdaļa, notika nosaukuma maiņa vispirms uz Marta Ausma, tad STandART.
Tā kā Skrīveru ieraksti tika izdoti nelielās tirāžās kasetēs, un saglabājies ir pavisam neliels skaits kopiju, 2004.g. pavasarī tika nolemts apkopot un izdot Skrīveru daiļāko dziesmu un fotogrāfiju izlasi. Materiālu apkopošana tika veikta, izdošana ne gluži. Taču grupa ir ar mieru šajos materiālos brīvi dalīties ar jebkuru interesentu.
https://myspace.com/skriveri
https://skriveri.draugiem.lv