Australia (2007)

STandART – Australia

Izdots: 2007. g. 14. septembrī
Izdevējs: Gauja Records (GAUJA 003)
Producents: Kaspars Tobis, Sandris Savickis un STandART
Dizains un foto: Kristaps Kalns, Kalvis Kluburs & Agnese Ivane

Dziesmu saraksts:

01 Seven Times
02 Kā Citi Dzīvo
03 Corrosion
04 My Holiness
05 The Snail & The Hare
06 Fernfahrertraum
07 Animals On The Road!
08 The Wonderful Fair
09 Energia
10 Tumšas Kaijas Baltās Debesīs
11 The Great Absolution
12 Aslan’s Song
13 Emigration
14 Phasic
15 Winterize
16 Australia

“Pirmais žetons par oriģinalitāti (Latvijas kontekstā, protams), jo mūspusē tik stilā tīru 80. gadu depresīvā sintpopa atvasinājumu, šķiet, neviens nespēlē. Kas, starp citu, ir dīvaini, ņemot vērā Depeche Mode un Camouflage popularitāti šajā valstī, kā arī faktu, ka 80 .gadu mūzikas atbalsis pasaulē jau kādu laiku ir aktuālas. Otra uzslava par mūzikas noskaņai atbilstošo albuma noformējumu. Viss kopā – nenoliedzami gaumīgi.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 4/5
Noformējums – 5/5
Dace Volfa
“Mūzikas Saule”, Latvija

“STandART, no vienas puses, attīsta pasaules tendences elektronikā, kurās mājo electroclash un citi “zvēri”, bet, no otras puses, grupa atdzīvina to latviskās elektronikas radošo šarmu, kādu daudzi nebija dzirdējuši kopš 80.gadu beigām un 90.gadu sākuma, kad ko radniecīgu varēja sadzirdēt tolaik oriģinālā mūzikā, ko piedāvāja grupas Parks, Dzeltenie Pastnieki, Nejautā, Jumprava. Atšķirībā no minētajiem STandART devušies baušķenieciska marginālisma virzienā, nebūdami gluži līdzīgi Pastnieku estētikai, un ķērušies pie elektroniķu niķiem, kuri Latvijā vēl nav aprobēti. Ja pie mums kādreiz iegriezīsies Gerijs Ņūmens, koncertrīkotāji, raugiet, lai viņu iesildītu STandART. Īsumā – melodiska, bezpretencioza un eksperimentāla “elektrība”, ko nav kauns atskaņot pasaulei. Daudzas dziesmas liecina par teitoņu elektroiespaidiem no Camouflage līdz Covenant, tomēr grupas valoda šķiet nosacīti brīva.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 4/5
Noformējums – 4/5
Jānis Stundiņš
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Šķietami laikā apmaldījies, taču interesants pašmāju projekts, kura debijas disks tapis Zemgalē un Vidzemē, nevis Austrālijā. STandART nav kautrējušies producēšanas procesā paacināt talkā itin labi astoņdesmito gadu sintīpopu pārzinošo Dzelzs vilka taustiņnieku Kasparu Tobi, un rezultāts iznācis gana baudāms. Šis albums lieliski papildinās ikviena vecās paaudzes depešmodista vai vismaz De/Vision fana ierakstu kolekciju, bet pārējos kaut uz brīdi savaldzinās ar ne tik saulainu pieeju astoņdesmito gadu stila popmūzikai.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 4/5
Noformējums – 4/5
Kaspars Zaviļeiskis
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Visai ticams, ka Igaunijā publiku vairs nav nepieciešams iepazīstināt ar šo patieso synthpop grupu no dienvidiem. Viņi šeit bijuši vairākkārt un ir iekarojuši daudzu sirdis. Grupai STandART ir vairāki trumpji, tostarp dvēselisks vokāls un uzticība analogā synthpop tradīcijām.”
Anders Melts
“Body Machine Body” festivāla rīkotājs, mūziķis, dīdžejs, Igaunija

“Augstākās kvalitātes sintpops.” 8/10
Luiz Sonchini
dīdžejs, koncertu rīkotājs, žurnālists, “Elegy Iberica”, Portugāle

“Viss salikts kopā ļoti gudri. Tas ir albums, kurā brīžiem var pazust, līdz attopies, atskanot citai valodai. Pārsvarā tas ir nobriedis un pieklusināts, bet debijas albumam diezgan iespaidīgi – īpaši ņemot vērā, ka grupa nāk no vietas, kas netiek plaši aplūkota, meklējot jaunas grupas. Iespējams, viņi varētu iegūt no lielāka budžeta vai spēlējot vairāk koncertu visā Eiropā ar citām grupām, lai nostiprinātu savu vārdu.”
Kevin Morris
“TWF Magazine” redaktors, Lielbritānija

“Divas no dziesmām STandART piedāvā savā dzimtajā valodā, piešķirot albumam ko ļoti īpašu, kas, šķiet, atspoguļo skaidras debesis virs Baltijas jūras aukstā rītā.  Šo auksto un tumšo noskaņu perfekti apliecina klaviergabals “Emigration” vai arī albuma tituldziesma, kas kuģo starp nolemtību un cerību un noteikti noslēdz albumu pavisam atšķirīgā veidā no citiem. Disks ir ideāls aukstai un lietainai dienai: patiesi komplimenti šai grupai.” 8/10
https://www.darkroom-magazine.it/ita/101/Recensione.php?r=912
Paolo Chemnitz
Žurnāls “Darkroom”, Itālija