Prese

Par STandART 2017:

 

Par STandART 2009-2011:

“Konceptuāls sintpopa albums par faunas un floras tēmām – mūsdienās tas izklausās vismaz dīvaini, vai ne? Hipiji un deviņdesmito gadu zelta jaunatne, visticamāk, paraustīs plecus par šādu ierakstu, taču mana paaudze, kuras tā dēvētais “personības veidošanās posms” jeb pusaudzības un agrās jaunības gadi bija astoņdesmitie, nespēs palikt vienaldzīgi STandART jaunā ieraksta priekšā. Turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo milzumgaro albumu, grupa nu ir savākusi saturu un formu vienā (vismaz man ļoti patīkamā) veselumā ar krietnu pievienoto vērtību – Kristapa Kalna un Sarmītes Māliņas veidoto diska apvāku un bukletu. STandART mūzika esot vienveidīga? Grupas izvēlētais stils vienmēr izcēlies ar monotonu dabu, taču “Rudens vēstīs” ir pat viens līdzi dziedams gabals (“Ausmas dziesma”), un tās noslēdz viena no labākajām šūpuļdziesmām, kādu esmu dzirdējusi.”
Izpildījums – 4/5
Baudījums – 5/5
Dace Volfa
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Kad šī apvienība 2002. gadā pieteica sevi ar ļoti dīvainu videoklipu un tikpat nepierastu skanējumu, bija tikai divas iespējas: vai nu šis ir kārtējais mēģinājums aizlāpīt caurās vietas Latvijas mūzikas žanru gobelēnā, kas parasti nav ilglaicīgs process, vai arī šie stilīgi ģērbtie jaunekļi kļūs par respektējamiem marginālās, tomēr ļoti nepieciešamās underground mūzikas vides dalībniekiem. Ar savu otro albumu STandART apliecina otro variantu, atverot klausītājiem melna samta priekškaru, aiz kura noris melanholisks, klusināti jaudīgs emociju kabarē.”
Izpildījums – 4/5
Baudījums – 4/5
Toms Treibergs
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Šī latviešu elektroniķu darbnīca beidzot atradusi oriģinālitāti veicinošu un ausij tīkamu līdzsvaru starp emocionālu britu electroclash un motorisku vācu dark wave synth pop. Jaukākais, ka rezultāts nav iedalāms nevienā no šiem stiliem, jo sublimējas jaunā kvalitātē.”
Izpildījums – 4/5
Baudījums – 4/5
Jānis Stundiņš
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Pirmie iespaidi mēdz būt mānīgi, tie neatklāj pietiekami, lai rastos noteikts viedoklis, un attiecībā uz STandART tā būtu kauna lieta. Aranžējumi ir labi izstrādāti, gana detalizēti, lai pēc īsa laika klausīties nekļūtu garlaicīgi, un ar tādu vokālu pāri mūzikai viņiem vajadzētu spēt izlauzties no savas nišas un pārņemt daudz plašākas auditorijas sirdis.”
https://www.reflectionsofdarkness.com/artists-p-t-cdreviews-134/6553-standart-autumn-news
Mūzika: 8
Skanējums: 9
Ekstras: –
Kopā: 8.5 / 10
Sebastian Huhn
mūzikas portāls “Reflections of Darkness”, Vācija

“Albums kliedē aizspriedumus, kas ierobežo Austrumeiropas radošumu. Te ir pierādījums: STandART ir atgriezušies!”
Massimo Colombo
mūzikas portāls “D-side”, Itālija

“”Animals of Our Kind” akcentē 80. gadu faktoru grupas mūzikā un atturas no skarbām ģitārām. Šī ir arī diezgan mūžīga kompozīcija, viena no tām, kas nekad nezaudē savu pievilcību klausītāju priekšā. Tās gaišais ritms, kaut gana izteikts, lai nebūtu nejaušs, viscaur pakļaujas trauksmainai melanholijai, kas to ieskauj, vietumis tiekot papildināts ar dark wave vai post punk noskaņu. Turklāt dziesmas teksts ir diezgan precīzs cilvēku uzvedības raksturojums!”
Sebastian Huhn
mūzikas portāls “Reflections of Darkness”, Germany

***

Par STandART 2007-2008:
“Pirmais žetons par oriģinalitāti (Latvijas kontekstā, protams), jo mūspusē tik stilā tīru 80. gadu depresīvā sintpopa atvasinājumu, šķiet, neviens nespēlē. Kas, starp citu, ir dīvaini, ņemot vērā Depeche Mode un Camouflage popularitāti šajā valstī, kā arī faktu, ka 80 .gadu mūzikas atbalsis pasaulē jau kādu laiku ir aktuālas. Otra uzslava par mūzikas noskaņai atbilstošo albuma noformējumu. Viss kopā – nenoliedzami gaumīgi.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 4/5
Noformējums – 5/5
Dace Volfa
“Mūzikas Saule”, Latvija

“STandART, no vienas puses, attīsta pasaules tendences elektronikā, kurās mājo electroclash un citi “zvēri”, bet, no otras puses, grupa atdzīvina to latviskās elektronikas radošo šarmu, kādu daudzi nebija dzirdējuši kopš 80.gadu beigām un 90.gadu sākuma, kad ko radniecīgu varēja sadzirdēt tolaik oriģinālā mūzikā, ko piedāvāja grupas Parks, Dzeltenie Pastnieki, Nejautā, Jumprava. Atšķirībā no minētajiem STandART devušies baušķenieciska marginālisma virzienā, nebūdami gluži līdzīgi Pastnieku estētikai, un ķērušies pie elektroniķu niķiem, kuri Latvijā vēl nav aprobēti. Ja pie mums kādreiz iegriezīsies Gerijs Ņūmens, koncertrīkotāji, raugiet, lai viņu iesildītu STandART. Īsumā – melodiska, bezpretencioza un eksperimentāla “elektrība”, ko nav kauns atskaņot pasaulei. Daudzas dziesmas liecina par teitoņu elektroiespaidiem no Camouflage līdz Covenant, tomēr grupas valoda šķiet nosacīti brīva.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 4/5
Noformējums – 4/5
Jānis Stundiņš
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Šķietami laikā apmaldījies, taču interesants pašmāju projekts, kura debijas disks tapis Zemgalē un Vidzemē, nevis Austrālijā. STandART nav kautrējušies producēšanas procesā paacināt talkā itin labi astoņdesmito gadu sintīpopu pārzinošo Dzelzs vilka taustiņnieku Kasparu Tobi, un rezultāts iznācis gana baudāms. Šis albums lieliski papildinās ikviena vecās paaudzes depešmodista vai vismaz De/Vision fana ierakstu kolekciju, bet pārējos kaut uz brīdi savaldzinās ar ne tik saulainu pieeju astoņdesmito gadu stila popmūzikai.”
Atskaņojums – 4/5
Baudījums – 3/5
Noformējums – 5/5
Kaspars Zaviļeiskis
“Mūzikas Saule”, Latvija

“Visai ticams, ka Igaunijā publiku vairs nav nepieciešams iepazīstināt ar šo patieso synthpop grupu no dienvidiem. Viņi šeit bijuši vairākkārt un ir iekarojuši daudzu sirdis. Grupai STandART ir vairāki trumpji, tostarp dvēselisks vokāls un uzticība analogā synthpop tradīcijām.”
Anders Melts
“Body Machine Body” festivāla rīkotājs, mūziķis, dīdžejs, Igaunija

“Augstākās kvalitātes sintpops.” 8/10
Luiz Sonchini
dīdžejs, koncertu rīkotājs, žurnālists, “Elegy Iberica”, Portugāle

“Viss salikts kopā ļoti gudri. Tas ir albums, kurā brīžiem var pazust, līdz attopies, atskanot citai valodai. Pārsvarā tas ir nobriedis un pieklusināts, bet debijas albumam diezgan iespaidīgi – īpaši ņemot vērā, ka grupa nāk no vietas, kura netiek plaši aplūkota, meklējot jaunas grupas. Iespējams, viņi varētu iegūt no lielāka budžeta vai spēlējot vairāk koncertu visā Eiropā ar citām grupām, lai nostiprinātu savu vārdu.”
Kevin Morris
“TWF Magazine” redaktors, Lielbritānija

“Divas no dziesmām STandART piedāvā savā dzimtajā valodā, piešķirot albumam ko ļoti īpašu, kas, šķiet, atspoguļo skaidras debesis virs Baltijas jūras aukstā rītā.  Šo auksto un tumšo noskaņu perfekti apliecina klaviergabals “Emigration” vai arī albuma tituldziesma, kas kuģo starp nolemtību un cerību un noteikti noslēdz albumu pavisam atšķirīgā veidā no citiem. Disks ir ideāls aukstai un lietainai dienai: patiesi komplimenti šai grupai.” 8/10
https://www.darkroom-magazine.it/ita/101/Recensione.php?r=912
Paolo Chemnitz
Žurnāls “Darkroom”, Itālija

***

Par STandART 2006:

“Kopumā visvairāk pārsteidz pats skanējums – diezgan perfekts, kas šo grupu dara profesionālu un konkurētspējīgu. Mūzika kā kristāls.” 8/10
Paolo Chemnitz
izdevums “Rock Hard Italia”, Itālija

“Dziesmas ir viegli klausāmas, ar labiem piedziedājumiem un jaukām melodijām un skanējumu ar noskaņu. Analogie sintezatori un bungmašīnas dominē, un tas piešķir grupai STandART ļoti siltu skanējumu, kur lieliski iekļaujas arī ģitāras.” 7/10
Robert Ryttman
“Zero Music Magazine”, Zviedrija

8/10
Luiz Sonchini
dīdžejs, koncertu rīkotājs, žurnālists, “Elegy Iberica”, Portugāle